Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

Dagen D

Allmänt Permalink0
klockan ringde klockan 08.00 och då var det bara att gå upp och ta på sig kläderna och göra sig i ordning och packa alla saker. klockan kvart i nio hade jag ätit frukost och gjort klart allt och det va bara att ta sig till stallet.

jag tog in amanda och börja göra iordning henne, tvättade benen och svansen och gjorde henne så ren som möjligt. klockan kvart i 10 va vi iväg. på vägen dit mötte jag emma och fjodor så vi gjorde sällskap med dom vilket va tur för amanda va spänd och hispig. men fjordor va lugn så det va bra:)
när vi kom fram va allt skit läskigt, det va hästar och transporter och så skulle man in i ridhuset och ja det gick väl så där. amada va rädd för allt och skyggade hela tiden. och jag ville ärligt talat bara hoppa av och sätlla mig och grina. sen gick jag och emma banan, carola fick ta amanda så länge.
som tur va var banan lätt men den började med en oxer så jag blev ännu mer tveksam om jag över huvudtaget skulle ta mig runt. sen kom madde och sa att ridhuset va tomt så vi kunde pröva hoppa fram lite och amanda ville inte alls först men efter ett tag så hoppade hon och blev lite mer avslappnad.

sen va det våran tur att hoppa och amanda ville inte alls in på banan men hon gick in tillslut och vi trava runt några varv sen gick starten. hon tveka på ALLA hinder men jag va på henne som fan så hon hoppade och vi fick bara en vägran på nr 3 en oxer.

sen tyckte madde att jag skulle göra en omstart och det gjorde jag amanda va fortfarande tveksam om vi skulle hoppa eller stanna men hon hoppade över alla hinder felfritt så vi fick en rosett lyckan som jag kände då är svår att beskriva. hennes dåliga beteende va som bortblåst från mig och jag kände bara en enorm ståltehet och lycka att vi klarade oss över alla hinder.

jag skittade henne lite sen satt jag av och försökte kolla på resten av hoppningen sen bar det av hemmåt och amanda hade väldigt bråttom hem :)

sammanfattning. dagen började i katastrof och slutade i lyckorus.
gick och log hela dagen!





synd att stålparna va ivägen för hon gjorde ett fint hopp där.









finns mer bilder på bdb.

Till top