Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

hade hoppats på en härlig ridtur men blev detta..

Allmänt Permalink3

ja som rubriken lyder.
börja super bra amanda va avslappnad och mysig. kom en bit in i skogen och hon tvärnitar vägrar att gå jag driver henne frammåt och går ett par steg och stannar igen. efter som jag är livrädd för älgar och tänkte att det kanske va därför hon va som hon var så jag vände och hon va skit jobbig. låg på bettet och ville bara sticka. sen kommer jag för en brant backe så jag hoppar av går ner för den hoppar upp igen men är snabbt av igen för hon va skit jobbig så gick hem med henne resten av vägen. sen hoppar jag upp hemma och rider lite i hagen.
och då kommer det en stor älg ur skogen på andra sidan vanliga hagen.
så jag hinner av innan amanda ser den, när hon fått vittring om den blev hon helt stirrig. ser sen att det kommer ut 3 älgar till så jag hämtade först kameran och tog några dåliga bilder sen tog jag av amanda sadeln och tog henne halvägs in i stallet så hon skulle springa igenom själv. så jag släppte lös henne stirrig som hon va tog hon andra vägen och sprang iväg får mig så jag hämta mat och försökte locka in henne i hagen men hon va helvild. älgarna sprang massa och då hade jag inte kameran med mig och jag måste få in amanda :( men tillslut fick jag in henne men fick inga bra kort på dom äckliga men spännande djuren.

så ja min ridtur blev inte så bra.

kanske lägger in nån bild sen.

ha det.

#1 - - IzZzY:

Hehehe, men älgar är väl trevliga?

#2 - - Sandra:

haha du får gärna ta dem :P Men kroppen vill du nog inte ha hahahahahha

#3 - - mona:

Dom är rejält stora när man kommer i närheten av dom.

Det var konstigt med Vör, som kunde vara så stirrig. Hon var aldrig rädd för älgar. Det är däremot jag! Red en hur lång runda som helst med Susanne första sommaren jag hade henne för att vi hade närapå kolliderat med en älg. Vågade inte rida samma väg tillbaks!

Till top