Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

Chippens egenskaper

Chip Permalink0
När jag ändå har skrivit lite om när chip kom till oss så kan jag väl ta och fortsätta.

Som sagt han har ett hjärta av guld och är en väldigt vänlig hund som skickar ut possetiv energi till alla hundar.
Små hundar som har varit livrädd för andra hundar har älskat honom, hundar man har träffat på promenad älskar honom. Finns två hundar här som vi möter ibland som är helt galna i honom <3
Han är ganska underlägsen och viker sig gärna undan om han möter en hund som är starkare psykiskt.
Därimot om han är i koppel och vi möter en annan hund som börja morra så kan han oxå börja.

Det största problemet med Chip är att han skäller på folk som kommer.
Oftast av upphetsning men oxå av osäkerhet på nya människor och han måste alltid ha sista ordet. Spelar lixom ingen roll om han träffat människan 1000 ggr inanna. Folk kan ju skita ner sig av rädsla :P
Och värst är när vi är bort hos nån då hoppar han till och skäller om han tror han hör att nån kommer.
sen när han är upphetsad så han han sånt där typisk shäfer gnäll yl skall typ.
Som i bilen när han ser att vi ska till stallet eller där nån av hans hundkompisar bor.
Det är väl det som är hans semsta egenskaper.

Han är väldigt lydig kommer på inkallning och sånt, tycker om att lära trix.
Super snäll med Moa men håller sig på lite avstånd då han inte riktigt vet hur han ska vara. (moa avgudar honom)

Kom på en till dålig egenskap och det är att han oftast försöker dominera nya människor speciellt män. Mig har han aldrig försökt på nån gång.

Han älskar husmanskost speciellt sånt som smakar mycket. Han har en stålmage, har käkat upp en halv kebabpizza, en plåt med pepparkakor, en halv 800 gr kryddmix salami utan att bli dålig i magen. Därimot om han får hundmat av nån annan brukar han bli väldigt gasig i magen.
Han är inte så stor i maten va det gäller hundmat. Han äter sina portioner men små äter under hela dagen istället för att äta allt på en gång. Och roligast att äta är när det kommer folk så springar han runt äter en knal springer lite igen och tar en till :P
Han är billig i drift, har prövat lite olika mat som typ rojal och mera dog men det gjorde lixom ingen skillnad så han äter sin friskis och mår super bra. fin i kroppen (nu börjar han dock bli gubbtjock så slut med gottigott nu) fin i pälsen osv.
Han har aldrig haft problem med öron, päls osv. Vart till vet 2 ggr förutom vaccin och det va för att kolla upp en knöl han har i ryggen och så för att han hade hög feber en gång annars har han vart frisk och fin! Halt en gång va han oxå men gick över på nån dag va bara en överanstängd muskel tror jag.

Han älskar att va med i stallet och får han va med när jag rider så är han världens lyckligaste hund!
Han älskar att bada och är mer under vattnet än över ;) Dyker med hela huvudet ner i vattnet hihi.

Varje gång jag stänger av datorn och han hör de där avslutningsljudet så flyger han upp och springer till altandörren för då vet han att det är kvällskissen på g.
på kvällen ligger vi alltid sked. Samma på morgonen, Jag går upp och hämtar moa ger henne mat och lägger henne i johnnys säng när han är på jobbet och så fort han hör att jag fäller ihop glasögenen och lägger dom på nattbordet så flyger han upp och springer till mig för då ska vi mysa och ligga sked igen :P


Han gör mig så lycklig och jag kommer aldirg få en hund som honom igen.
Vet inte hur många skratt han har gett mig, mer än nån annan iaf.






Till top