Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

Dagens ridpass

Allmänt Permalink1
Hade planerat att jag skulle träna lite galopp idag :)
Sagt och gjort, galopperade på volten vilket är första gången jag testar det och i vänster varv funka det super bra :D Men i höge så orka hon inte räta upp sig och fatta fel galopp hela tiden ändå är det det varvet hon har lättast att ta galopp i när man longerar. Men kanske beror lite på mig oxå?
Men är iaf väldigt nöjd över både mig (hör och häpna) och Amanda <3
 
Men till en annan sak som oxå handlar om ridpasset.
Tänkte att jag skulle ha med spö ner, bara när jag tog fram det i stallet så spände hon sig så jag tog spöt och drog längst med henne tills hon blev trygg.
När jag hade det när vi red så va hon väldigt stressad och flög fram när jag peta jätte försiktigt på rumpan för att hon skulle känna att jag inte tänkte slå henne och att det inte gör ont och är farligt.
Viftade även med det mycket för att hon skulle vänja sig och slappna av mer men gick väl så där..
Men till saken, hon har aldrig brytt sig om spö förut vilket gör mig ganska ledssen för då undara man ju lite om det kanske har hänt nåt.. Hade alltid spö när jag red förut då hon kunde va svår att få fram på vissa ställen.
Men la iaf bort spöt efter jag testat trava några varv och då blev hon genast mycket mer avslappnad.
 
Men överlag är jag väldigt nöjd med passet och Amanda är verkligen super fin <3
#1 - - Madde:

Spöt är även lite en vane sak precis som sporrar. Avalon blev hyper med spö men sen lugna hon sig. Samma Med sporrarna. Rod med de i några dagar så ska du se att det släpper :)

Svar: jo det är det ju.. ska se om jag kan leta fram mitt hoppspö kanske går lättare med det ;)
Sandra

Till top