Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

Kycklinggryta

Allmänt Permalink0
Gick på jobbet idag och fundera lite sen kom jag på ett bra recept i huvudet. 
 
Kycklinggryta med sojabönor
 
Jag tog 2 kycklingfilér brynde dom i kokossmör (ekologiskt köpt från gymmgrossisten) 
Vilken skillnad mot att steka i smör måste ja säga mycket mycket godare och fräschare. 
Hacka 2 vitlöksklyftor och frästa på innan jag körde i en burk krossade tomater. 
Kryddade med chilli, svartpeppar, salt, cayennepeppar och en grönsaksbuljong tärning sen hade jag i en burk sojabönor. 
Skit gott blev det. 
 
Bra mat. Mycket protein i kycklingen och bönorna och väldigt kalorisnålt i dom krossade tomaterna, och starka kryddor ska ju va bra för förbränningen sägs det ju ;) 
 
Jag hade potatis till går garanterat super bra med ris eller varför inte bara grytan. 
 
Mycket mat blev det så nu ligger de 3 st matlådor i frysen
 
 
Till top