Sandra Nensén

Vägen till ett nytt och sundare liv.

tips på billig mat!

Allmänt Permalink3

ja som rubriken lyder.
jag vill ha tips på billig mat!!
som går att ha i matlåda oxå!
vi har bara 800 kr och leva på fram tills lönen den 25 så kan bli lite knapert! speciellt när det måste va matlådor och sånt!

tur att man har lite kött kvar i frysen annars hade det vart lite jobbigt!

men det kommer ordna sig på ett eller annat sätt huvudsaken är ju att alla räkningar är betalade. :)

fy fan vilket töligt väder det är regnar ju hela tiden!

händer inte så mycket just nu.

johnny har flyttat gymet från garaget till källaren.

mina glasögon gick sönder igår så vi fick laga dom med superlim haha så dom håller väl ett tag till!

nä nu ska jag upp och sova och gosa med en nyduschad hund, härligt<3<3

#1 - - Sandra:

Oh! Billig mat är typ min specialité ;) Soppor är jättebra, typ kålsoppa, linssoppa, potatissoppa, ärtsoppa... bara att slänga i vad man vill i princip. Lite trixigt att ha i matlåda men jag brukar ha det utan större problem :) Så kan man baka eget bröd till också. Olika vegetariska grytor med linser och bönor fungerar också hur bra som helst att ha i matlåda. Så kan man göra ris eller potatis till. Om du har köttfärs så är kålpudding billigt. Potatis, kål och morötter är bland det billigaste man kan hitta så det är bra att laga mat baserat på det. Även linser, bönor och ärtor är billigt och framförallt så blir man mätt (om än lite fisig, haha). Fast nu vet ju inte jag hur pigg Johnny är på vegetariskt ;) Hoppas det går bra! Det gör det :)

#2 - - Anna Johansson:

Lasagne tycker jag är ganska billigt, de blir ju ändå ganska mkt av de oxå :)

#3 - - sandra nensén:

haha! ja soppor är ju bra men johnny tycker väl att det är lite sådär med sån mat haha:P jag är ite heller så överförtjust i sån mat eller det är ju gott och så men ja blir så trött på det:P nån vegg gryta kanske man skulle testa!

om man blir fisig vet jag inte om jag vågar ge det till johnna han fiser så mycket redan så jag får väl använda gasmask då hahaha:P:P

det ska nog ordna sig på nått sätt:)



ja lasange är bra blir ju mycket och som sagt inte så jätte dyrt heller.

Till top